در این رویکرد آموزشی کودک از راه گفتگو افکار و نظریات خود را منعکس میکند و از طریق نقاشی کاردستی بازی حرکت آهنگ ساختن شعر خوانی حرکات ریتمیک به کشف تجربه جستجو و پیدا کردن راه حل های مناسب میرسد
در این نوع آموزش چیزی به اسم برنامه مدون و از قبل تقسیم شده وجود ندارد و برنامه ها و آموزشها بر مبنای روحیات عواطف نیازها و توانایی کودکان تعیین میشود در این نوع آموزش یاد دادن و یادگیری دو عنصر جدا نشدنی از هم و ارتباط و یادگیری در یک فرایند آموزشی همراه همدیگر هستند .
در این رویکرد رجیو با توجه به اینکه تمرکز بر روی کودک است اما به ارتباط و گسترش ارتباط با محیط- افراد و… بسیار اهمیت میدهد در این رویکرد ارتباط یک نوع آموزش است که من در آموزش هنر برای کودکان یکی از شاخصه های اصلی ر ا بر این پایه قرار داده ام لوریس مالاگازی اهمیت این ارتباط بین کودک و بزرگسالان و مربی و محیط را مانند بازی پینگ پنگ میداند که مهارت دو طرف باعث میشود بازی جذابتر و بهتر انجام شود او اعتقاد دارد روابط بین کودک مربی پدر و ماد باید قوی و مثبت باشد و یک نوع تعامل دوطرفه است یعنی مربی با کودک ، کودک با مربی ، مربی با پدرو مادر ، پدر و مادر با مربی و کودک با پدر و مادر و برعکس .